Nieuwe Veenendaalseweg 51a 3911ME Rhenen
Header afbeelding

Klachtenregeling

Alle medewerkers van onze huisartsenpraktijk zetten zich ten volle in voor het leveren van goede huisartsenzorg aan alle patiënten van de praktijk. Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt en dat u het gevoel heeft dat u gehoord wordt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na een contact met onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen door een medewerker of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken, ervan kunnen leren en eventueel verbeterpunten kunnen doorvoeren.

Stap 1 – Het bespreken van de klacht

Wij stellen het erg op prijs als u uw klacht eerst bespreekt met uw huisarts. Maakt u daartoe een afspraak via de assistente. Vraag eventueel om meer tijd (max. 20 minuten), zodat in alle rust uw klacht besproken kan worden.

Stap 2 – Het indienen van de klacht

Heeft u de behoefte om het een officiëler karakter te geven, dan kunt u bij de balie of hier het klachtenformulier opvragen, invullen en inleveren bij de balie. Wij nemen uw klacht vervolgens in behandeling.

Stap 3 – Het afhandelen van de klacht

Als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is, kan het zijn dat u gebeld wordt door een medewerker van de praktijk, die verhelderende vragen zal stellen. Ook de eventueel betrokken medewerker zal gevraagd worden naar zijn/haar kant van de situatie, waarna wij ofwel direct een inhoudelijke reactie geven, ofwel een gesprek voorstellen. Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen 6 weken na het indienen af te ronden.

Stap 4 – Een onafhankelijke klachtencommissie inschakelen

Bent u nog niet tevreden over onze reactie? Wij zijn aangesloten bij een onafhankelijke klachtencommissie, Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE), en daar kunt u uw klacht alsnog indienen. SKGE is te bereiken via www.skge.nl of 088 – 0229100.